אני קוראת את מאמרו של ג'יי הורוויץ וכל כך הרבה דברים עולים לי בראש
זה שאני נגד אינטרנט לילדים בגיל הרך, כבר וודאי הבהרתי
ותוך כדי קריאת המאמר מתבררות לי עוד ועוד סיבות לכך.
אנסה להתחיל לפי הסדר - קודם כל לדעת לכתוב פירושו, מבחינתי גם כל העניין של אחיזת עפרון או כל כלי כתיבה אחר בצורה נכונה, דבר שאינו בא לידי ביטוי בזמן הקלדה. מלבד זאת על הילד לדעת את צורת האות ולא רק בעת ההקשה על המקלדת אלא גם ובעיקר, לדעתי, לדעת ליצור אותה בעצמו.
דבר נוסף הוא סגנון הכתיבה וכמו שציין הורוויץ במאמרו כל אחד יכול לכתוב מה שבא לו ואיך שבא לו ולפרסם. ואיך ידע ילד בגיל הגן מה היא שפה אישית ומה ציבורית? לשם כך, לדעתי, צריך הילד להכיר ספרות ברמות שונות ולא להסתפק ב"טיול" באינטרנט. ובנוסף לכל אלה, אחד היתרונות של האינטרנט הוא בנגישות המידע, אך לצערינו לא כל מידע שמופיע באינטרנט הוא נכון. לדוגמה, בויקיפדיה יכול כל אחד להכנס לעדכן ערכים. מי מבטיח לנו כי המידע נכון וראוי?
ואם כבר, אז הנה נקודה למחשבה -
מי מאיתנו פתח לאחרונה אנציקלופדיה או מילון ??????
האם הילדים של היום מכירים בכלל את מקורות המידע הללו????????
"סוף הוא התחלה חדשה..."
לפני 15 שנים
2 תגובות:
איריס
העלית נקודות מאוד חשובות על המוטוריקה של הילדים בגיל הרך ועל מחשבים והשימוש במחשב בפרט, העניין הוא כאן האם ניתן לתת להם להתנסות במחשב ובמינון הנכון או בכלל לא לאפשר זאת?
מירב
תודה מירב על תגובתך
אני חושבת שבאזורים בהם יש מחשבים בבתים, המחשב בגן הוא מיותר שכן כדי לשבת עם ילד ליד מחשב לצורך למידה, עבודה בתוכנות או אפילו חיפוש באינטרנט יש צורך בזמן ובפניות ולגננת יש מעט מאוד מאלה ווודאי שלא בכדי לשבת עם כל אחד ואחד מהילדים בנחת (וודאי לא כשבגן 35 ילדים) ולכן כדאי שההורים ישבו איתו.
אם אין בבתי הילדים מחשבים (כמו באזורי מצוקה, למשל) יש אפשרות ואפילו כדאי שיהיו מחשבים בגנים, ואפילו יותר מאחד בגן, אבל כדאי להפנות לצורך כך גם כוח אדם וזמן, ולא להטיל הכל על כתפי הגננת.
והכי משמעותי הוא שזה יהיה בגני טרום חובה וחובה (גילאי 5-6)ולא קודם.
הוסף רשומת תגובה